• سه شنبه،02 آبان 1396
  • ورود
اوقات شرعی
       
      •  
        منبع خبر :
        تعداد بازدید: 502
        کد: 117467
        تاریخ انتشار:
        ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
        مدیر امور هنری شهرداری مشهد در نشست با اصحاب رسانه:

        به دنبال آثار هنری در تراز هویت ملی و جهانی مشهد هستیم

        نشست خبری مدیریت امور هنری شهرداری مشهد، با موضوع تبیین فراخوان‌های بهار فیروزه‌ای 96 در خانه هنرمندان مشهد برگزار شد.
        نشست خبری تبیین فراخوانهای بهار فیروزه ای 96

        به گزارش روابط عمومی مدیریت امور هنری شهرداری مشهد، در ابتدای این نشست سید محمد‌جواد میری، مدیر امور هنری شهرداری مشهد، با اشاره به اولین فراخوان منتشر شده در جشنوار بهار فیروزه‌ای 96 که به المانهای نوروزی اختصاص دارد گفت: استقبال از بهار به عنوان یکی از حرکت‌های زیبای هنری سال‌هاست که در شهر مشهد مقدس به اجرا گذاشته شده است اما برگزاری این جشنواره در مدیریت شهری چهارم، رنگ و بوی جدیدی به خود گرفته است. بر همین اساس استقبال از بهار از سال 95 با عنوان جشنواره بهار فیروزه‌ای در شهرداری مشهد پیگیری شد تا جلوه‌های نوتری از میزبانی زائران را با شیوه‌های هنری انجام دهیم و به کیفی‌سازی و بهینه‌سازی آثار بپردازیم.

        وی افزود: رویکرد ما در فراخوان‌های بهار فیروزه‌ای رفتن به سمت موضوعات و مضامین جدید و بازنگری در موضوعات تکراری بوده و هست و معتقدیم باید به مضامین مرتبط با هویت مشهد بپردازیم، زیرا این شهر پایتخت معنوی و فرهنگی کشور است و باید تلاش کنیم آثار هنری در تراز هویت ملی و جهانی شهر داشته باشیم.

        میری ادامه داد: با همین نگاه امسال فراخوان المانهای نوروزی را با موضوع مشهد جان جهان، پاسداشت مقام مادر و پدر، خاطرات مشترک شامل سفر، خانواده، کار و فرهنگ شهروندی و همچنین موضوع بهار و آزاد منتشر کردیم.

        • ایجاد عدالت در توزیع المان‌ها

        مدیر امور هنری شهرداری مشهد تصریح کرد: اتفاق دیگری که در دوره چهارم مدیریت فرهنگی شهر افتاد این بود که توزیع عادلانه آرایه‌های هنری در سطح شهر مد نظر قرار گرفت و به همین منظور ده‌ها جلسه برای جانمائی المان‌ها برگزار شده است که باعث شده است المان‌های سال گذشته نیز به همه منطقه‌های شهری به ویژه حاشیه شهر توجه ویژه شود.

        میری با اشاره به اینکه تلاش شده تا جشنواره بهار فیروزه‌ای به یک جشنواره مردمی تبدیل شود و تنها یک رویداد صرفا هنری نباشد، ادامه داد: امسال اولین فراخوان جشنواره بهار فیروزه‌ای 96 حدود یک‌ماه زودتر از سالهای قبل منتشر شد و لذا زمان کافی برای ارتباط با طیف‌های مختلف هنرمندان و مردم بیشتر بوده و هست.

        مدیر امور هنری شهرداری مشهد در همین زمینه به نظرسنجی‌های انجام شده در حین برگزاری جشنواره و بعد از آن اشاره کرد و گفت: در این نظر سنجی‌ها 76 درصد مردم طرح‌ها را نسبت به سال گذشته جذاب‌‌تر دانسته‌اند و 63 درصد نیز محتوای آثار را بهتر از سال‌های گذشته قلمداد کرده‌اند.

        وی عنوان کرد: در پایان مهلت ارسال آثار مربوط به فراخوان المانهای نوروزی 96 به دبیرخانه، 2402 اثر توسط 800 هنرمند از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که نسبت به سال گذشته بیش از 25درصد رشد رشد داشته است.

        این مدیر فرهنگی درباره گام بعدی فراخوان المانها هم افزود: پس از آنکه در ساعت 24 روز 27 دی‌ماه فرآیند تحویل آثار به پایان رسید، تکمیل و ثبت اطلاعات هنرمندان شروع شده و در روزهای آخر هفته هم شاهد داوری و انتخاب آثار برتر خواهیم بود.

        • مشهد پایتخت هنری ایران

        مدیر امور هنری شهرداری مشهد مقدس در بخش دوم سخنانش  به فراخوان دوم از مجموعه فراخوان‌های بهار فیروزه‌ای 96 اشاره کرده و گفت: فراخوان تزئینات شهری و گرافیک محیطی دومین فراخوان ماست که هفته گذشته انتشار یافته و با توجه به شرکت هنرمندان درسال گذشته ما پیش‌بینی می‌کنیم با فرارسیدن مهلت ارسال آثار مرتبط با این فراخوان در روزهای 20 و 21 بهمن، حداقل هزار اثر مربوط به این فراخوان به دبیرخانه ارسال شود.

        میری در همین مورد توضیح داد: در فراخوان تزئینات شهری و گرافیک محیطی، هدف اصلی رسیدن به طرح‌های کم‌هزینه، قابل تکثیر و قابل الصاق به سازه‌های شهری است که این امر باعث زیبایی بصری شهر شده و باعث می‌شود به پیشواز یک عیددیدنی ملی و جهانی در عیدِ دیدنی مشهد برویم.

        وی ادامه داد: مشهد با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی که دارد در کنار پایتخت معنوی و فرهنگی بودن، پایتخت هنری کشور نیز شده است و همه ما باید برای تثبیت این اتفاق مهم تلاش کنیم.

        • اکران حداقل 150 المان و اثر گرافیکی

        مدیر امور هنری شهرداری مشهد در بخش دیگر سخنانش درباره تعداد آثار اکران شده در سال گذشته گفت: در سال گذشته 150 اثر شامل 90 المان حجمی و 60 اثر گرافیکی در شهر اکران شد و امسال هم حداقل به همین میزان اثر اکران خواهد شد.

        میری در مورد بودجه اختصاص یافته به جشنواره بهار فیروزه‌ای سال 96 نیز اظهار داشت: سال گذشته 12میلیارد ریال به این جشنواره اختصاص پیدا کرد اما امسال این بودجه با رشد سه میلیارد ریالی به حداقل 15 میلیارد ریال اعتبار خواهد رسید.

        مدیر امور هنری شهرداری مشهد درباره جوایز اختصاص یافته به طرح‌های برتر هم خاطرنشان ساخت: به سه المان برتر جشنواره بهار فیروزه‌ای جوایز 50میلیون ریال و به سایر المان‌های اکران شده نیز جوایز 15 میلیون ریالی به همراه هزینه ساخت و اجرای طرح اهدا خواهد شد.

        او همچنین با اشاره به برگزاری افتتاحیه رسمی جشنواره بهار فیروزه‌ای در روز شنبه 2بهمن 1395 اظهار داشت: در این مراسم از برگزیدگان جشنواره بهار فیروزه‌ای سال 95 هم تقدیر خواهد شد.

        تعداد بازدید: 502
        ارزیابی
        ارزیابی این مورد:
        2 0
        آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد.
تامین و به روزرسانی محتوای این سایت توسط مدیریت امور هنری انجام میگردد
طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد